Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex jest czwartą odsłoną z serii Crash Bandicoot w przeciwieństwie do poprzednich serii część ta zadebiutowała nie tylko na konsoli PlayStation, użytkownicy konsoli XBOX oraz GameCube także mieli okazję zapoznać się z tym tytułem.
O Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
Gra została stworzona przez Traveller’s Tales, a wydana przez Universal Interactive Studios. Pełną specyfikację i wymagania gry można znaleźć w artykule w dziale rozrywka na stronie www.zpowiatu.pl. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na konsolę Playstation2 29 października 2001 roku. Gra od samego początku wzbudziła sporo emocji. Po prostu gracze w tamtych czasach pokochali ten tytuł. Użytkownicy innych konsol musieli poczekać nieco dłużej na konsole XBOX gra pojawiła się 15 kwietnia 2002 roku, a na GameCube 17 września 2002 roku. Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex jest grą platformową w której podobnie jak w poprzedniej części zbieramy kryształy, aby odblokować dalsze przygody.
Jak wygląda fabuła?
W tej części Crash musi powstrzymać złego doktora Cortexa wspieranego przez okrutnego boga Uka Uka, który pozwolił mu opanować moc czterech masek władających żywiołami. Zadaniem Crasha jest pokonanie wspomnianych masek i powstrzymanie doktora. Rozrywka jest taka sama jak w trzeciej części gry. Jest 30 poziomów w których Crash pokonuje różne trudności oraz zbiera kryształy, a jeśli ktoś chce ukończyć grę „na maxa” zbiera również klejnoty (kolorowe i szare) za skrzynki oraz death route i wykonuje time trial ( gra na czas ).
Podobnie jak w poprzedniej części po pokonaniu każdego bossa Crash zyskuje nowe umiejętności np. dłuższy wir czy podwójny skok. Grafika również uległa poprawie, ale posiadacze gry na PS2 narzekali na bardzo długi czas ładowania podczas którego „można było iść zaparzyć herbatę”. Fanom serii gry z pewnością nie trzeba polecać, miłośnicy gier platformowych również nie powinni być zawiedzeni, mimo że gra zebrała niższe oceny niż chociażby trzecia część.